Wednesday, September 22, 2010

Frosseri

Gårdagens mat/bio blev lyckad. Även om jag fortfarande känner mig mätt efter kinamaten. Började med en vårrulle till förrätt och fortsatte med fyra små rätter. Det var knappt så det gick att resa sig ur stolen. På bion köpte jag popcorn bara därför att det ska vara popcorn när man är på bio. Åt en del och blev ändå mättare. Filmen var jättebra på alla vis. Många skratt blev det!

Hemma var det lite småbistert i sängkammaren så kakelugnen fick jobba lite. Och det var med nöd och näppe vi orkade hålla oss vakna tills den brunnit ut. Det börjar bli dags att börja elda varje kväll nu tror jag. Och när vintern kommer ska det eldas både morgon och kväll. Mycket vedbärande med andra ord.

Såg en liten mus som sprang över hallgolvet in i farstukammaren. Det såg ut som en liten köttbulle som rullade iväg...Jag stängde in den och försökte få kattungen att fånga den men han fann den inte. Den var väl inte nog cerise, lurvig och prasslande antar jag...Och nu har nog den lilla uslingen funnit någon ny väg ut därifrån.

Idag vaknade jag när det kom in en stackars liten febrig pojke och kröp upp i sängen. Det kom verkligen från ingenstans. Så vi ska ta oss en lite åktur i dimman till apoteket snart. Kom (naturligtvis) lite olägligt. Väntar samtal från chefen om att eventuellt börja mina timmar redan imorgon. Men förhoppningsvis går det att ordna så att jag kan börja nästa vecka istället.

Vi är ett väldigt virrigt folkslag här..Ingen vet vart vi lägger saker och det är hopplöst ibland när man måste leta efter något. Särskilt om det råkar vara ett verktyg som kan ligga inte bara i huset utan i något av alla uthusen, lillstugan, bilen eller D`s jobb. Skulle verkligen behöva ha bestämda platser för allt. Just nu letar jag efter påsen med mossan till fönstren. Fönstren vet jag iaf vart de är *stolt*. Och så slog det mig att jag inte riktigt minns vart vi ställde resegrammofonen när vi ställde stordatorn på skrivbordet...Hmmm måste nog leta lite.

No comments: