Monday, June 2, 2008

Varmt

Åhh det har varit så varmt länge nu...Ska inte klaga egentligen men man blir svett så fort man rör sig ju. Idag har jag plockat fram blomlådor och krukor inför sommaren och burit hem lite plantor. Johanna och Samuel kikade förbi mitt på dagen på fika. Pappa åkte och fixade en ny kran till vår vattenförsörjning men det var fel typ. Men med lite hjälp av svärfars varmluftspistol och flytande metall lyckades han göra en tillfällig lagning på den gamla så nu har vi vatten iallafall. Nästa gång pappa kommer hem ska vi se om vi kan få tag på rätt kran och göra det ordentligt.
Imorrn ska det jobbas igen, har ledigt ett par timmar mitt på dagen så det blir att sluta 17.30 istället för det vanliga 15.30. Hon som jag ska gå istället för under sommaren ringde idag och undrade om jag kunde jobba på torsdag också så det blir tre dagar den här veckan. Sen är jag ledig 10 dagar innan jag börjar på hennes schema. Det är en 75 % tjänst jag ska vikariera på minus en vecka då vårdtagaren är bortrest. Sen hoppas jag på att jag kan bli inringd vid behov :)
Det är svårt att vara riktigt ledig, det funkar liksom inte när man har småbarn...:-) Kan ju inte bara lägga mig i gräset och vifta med tårna utan får springa omkring så det där med vila är inte det lättaste.
Nä nu ska jag ta och spela lite bubbles och lyssna på Winnerbäck, sveriges älskling och jag är nästan beredd att hålla med. Inte ofta jag resonerar som gemene man ;-)
Bonne nuit!

No comments: