Wednesday, June 4, 2008

Jobb och gäster

Har jobbat idag, dagarna går väldigt fort måste jag säga särskilt när det börjar bli dags att sluta, tror inte jag kommit ifrån exakt vid klockslaget en enda gång men det gör ingenting.
Inatt fick vi gäster, två systrar som är både vänner och släkt till oss. Så ikväll har vi ätit gott med kycklingklubbor och pastasallad till.
Joar har börjat tycka om att bada igen. Han fick syn på mamma när hon tog ett fotbad häromdagen och ville också pröva så det slutade med att han satt i baljan. Han har gjort så några dagar nu och ikväll vågade han t.om hälla lite vatten över håret själv. Det har varit lite bryderier med att få honom ren annars, särskilt nu när han smutsar ner sin fötter mycket.
När jag blir ledig några dagar ska jag försöka ordna med mina blommor och kratta landet. Jag är nog alltid ute i sista stund med sådderna varje år :-(
Och det börjar bli dags att flytta, vi har inte råd att lägga upp något stort matförråd ännu, det är besvärligt när lönerna dröjer en månad. Men vi får samäta en del med mamma som vi brukar. VI brukar få pengar i olika omgångar och på så sätt delat med oss. Den som har pengar för tillfället har köpt hem mat. Så det får väl funka på det viset ett tag till även om vi bor i olika stugor. Tur att jag är rätt duktig på att trolla med pengar för det mesta.
Nej nu ska jag sätta mig vid teven och se på greys innan sänggång.
Natti

No comments: