Friday, June 13, 2008

Ännu ett bakslag

Jag borde vara van vi det här laget, så fort det verkar som att saker börjar reda ut sig så går det åt h*e*. Mange har jobbat som vanligt idag och allt var som vanligt men på kvällningen ringer hans chef och säger att han inte kan fortsätta som assistens där eftersom vårdtagaren inte tyckte att det funkade. Mange förstår inte alls vad som skulle ha varit fel eftersom han trivts och vårdtagaren verkade trivas bra med honom. Synd...
Tyckte det var så skönt att vi båda hade jobb nu så att vi kunde gräva ur den där stora högen med räkningar lite. Men nejdå tillåter man sig själv att vara det minsta lycklig så får man ett slag i magen tillbaks. Inte undra på att jag inte kan glädjas åt allt för mycket, vågar inte göra det eftersom det alltid slutar illa. Den evige pessimisten. Men jag har iaf mina dagar som jag ska jobba och det känns bra, hoppas det blir flera. Och jag hoppas mange finner ett nytt arbete han trivs med och får stanna på. Vi har inte varit lika irriterade på varann när vi jobbat var och en på sitt håll. När vi är hemma hela tiden samtidigt blir det en del mutter och retligheter, man sliter väl på varann...
Jag har haft en trevlig dag annars iaf. Jag och joar var hos jillskog under eftermiddagen. Åt paj och drack ett glas rödvin. Är ingen särskild vinmänniska men jag lär mig kanske så småningom. Jag är ölkärring precis som min moder. Vi tog en promenad till väderkvarnen och tittade på en massa saker. Vi ska nog ta och slänga oss med ner till Karlstad någon dag när jillskog ska ner och vattna blommorna. Ett besök på mariebergsskogen vore inte helt fel. Andra planer inför sommaren är: Rottnerosparken. Har inte varit dit sen jag var liten och bobo kanske gillar det.
Noppen: smsade med en gammal kurskamrat idag som brukar hålla till där på somrarna och det var tänkt att jag skulle hälsat på förra sommarn men det blev inget av men i sommar måste jag försöka ta mig dit och hälsa på :-)
Nej nu ska jag sätta mig vid teven och se om det finns något brittiskt humorprogram att se. Engelsmännen har den rätta humorn :-)

1 comment:

Anonymous said...

halloj. Här har du en öl "kärring" till! ;-) Kan vi inte träffas då?? våre så kul. Har inte sett er på flera år ju. Vi kan ju ta en kaffe, på vilket fik som helst?? Kram Jolie