Sunday, June 8, 2008

lediga dagar

njaha vad har hänt sen senast? Inte mkt antar jag. Vi hade planerat att flytta nu i veckan när vi bägge var lediga men mange fick lite dagar så det är snålt om tid men det kanske hinns med iaf. Värmen håller i sig, fick faktist tid till att ligga och sola igår eftermiddag. Vi hällde upp vatten i en balja till joar sen roade han sig en stund med att bada och vattna blommorna. Han har pippi på att plocka av blommorna i rabatten så det lär inte se vackert ut i trädgården i sommar. Trädgården ja...här kommer en liten rapport om vad som händer där. Jag har flyttat jättevallmo och silverax till bättre platser.Satte ut mina spindelliljor, den här gången bredvid trappen. Limetobaken har fått plats i rabatten de med. Luktärterna som jag på skoj petade ner har grott. Solrosor har jag sått nu.Och det blommar lite varstans.
Jag har nog inte så mkt mer att skriva nu, kanske ikväll när jag kan skriva utan att balansera tangentbordet i luften med en hand och skriva med den andra.
Puss

No comments: