Thursday, June 12, 2008

myggor och gödsel

Har just kommit ur en varm dusch efter att ha varit ute och lagt på hönsgödsel i landen. Var så nöjd och glad i början ända tills mygg och knott började göra sig påminda. Har petat ut åtskilliga ur ögonen :-O. Hörde på radion att pga klimatförändringarna kan vi snart räkna med att få dödliga tropiska sjukdomar hit som sprids via myggor...Inte särskilt kul...
Igår somnade bobo tidigt på kvällen eftersom han varit vaken hela dagen. Jag räknade däremot inte att han skulle somna i min kompis medan hon läst en bok för honom. Blev lite chockad kan jag ju säga. Då vet jag vem som ska vara barnvakt om jag skulle få för mig att gå ut och leva om lite ;-) Han sov iaf från ca 18.40-07.00 och vaknade bara till ett par gånger vad jag vet. Fast jag sover ju rätt bra så jag märker kanske inget. Jag var lite orolig för att han skulle vakna och tro att det var sin middagslur han sovit och bestämmer sig för att vara vaken resten av natten. Vi har varit till Granngården idag och kikat på blommor. Eller ja..mamma tittade på blommor, jag och joar tittade på en gaffeltruck och en frontlastare...Och så fick han syn på en leksaksgräsklippare han absolut skulle vilja ha. Men jag vill inte att han ska bli bortskämd(are) så det fick vara denna gången. Däremot fick han en liten fågelskrämma av farbrorn i kassan så han blev inte så värst ledsen ändå. :-)

No comments: