Monday, June 23, 2008

konstigt väder

Det hoppar mellan solsken och regnskurar hela tiden...Vart tog värmen vägen? Ingenting som jag har sått ute verkar vilja ta sig....Ser ut som om jag blir utan mangold och sallad i sommar. Har jobbat idag, och ska jobba två dagar till den här veckan sen blir det lugnt några dagar. Ska bli skönt att slippa höra väckarklockan...Det stör mig inte så mkt att gå upp klockan 06.00 om jag vaknar vid den tiden av mig själv men att höra klockan ringa...usch. :-)
Mange ska börja på nytt jobb 1 juli, blir en månads provanställning först. Hoppas det blir mer än så nu. Det är på ett lokalt sågverk som tillverkar trälister till Norge tydligen...Blir nära till jobbet iaf, synd att det inte finns en liten bro eller såna där färjor som gick här på älven förr, då hade det blivit ännu närmare.
Har inte hunnit gjort så mkt sen jag kom hem idag, ätit lite och lekt med bobo. Och hjälpt mange kabla igång saaben...Strulbil.
Näpp nu ska jag vidare på webben.
Hej svejs

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Skönt att höra att Magnus fått ett nytt jobb!