Monday, June 9, 2008

Fallit pladask


Fast inte på något romantiskt vis om ni trodde det...Nej jag var inne i jordkällaren och hämtade rosor. Var antagligen distraherad i min tankevärld när jag gick ut med tre påsar i ena handen och en kruka i den andra. Kände att det tog tvärstopp och föll pladask ner på marken. Tror jag tog i mig på något vis iaf för ansiktet klarade sig, blåslagna knän fick jag nog däremot. Jäkla pinne att sticka upp och fastna i skon men men så går det när man inte plockar undan ris...

Har varit duktig idag och fixat med lite plantering idag medan bobo sov i vagnen. Tror jag planterat om ca 22 paprikaplantor....Hoppas det blir något av dem nu också.

Igår träffade jag jillskog som är hemma och jobbar under sommaren. Fikade på verandan och sen tog vi en promenad och blev attackerade av en hel armé av myggor.

Imorrn måste jag försöka kratta fåror i landet så att jag kan börja så morötter och bönor, det blir aldrig gjort annars.

Har strukit en stor hög tvätt medan jag såg på csi, tur att jag gillar att stryka. Inte lakan eller skjortor dock...

Mange ligger och sover, trött efter tre dagars arbete. Och en annan sitter här istället för att lägga sig. Jag är också trötter men jäkligt rastlös i kroppen. Kunde jag hjula hade jag gjort ett par varv runt huset bara för att göra ngt ovanligt...Fast jag kanske inte är för gammal för att lära mig. :-D Nu har jag bara suttit och låtit tankarna snurra en stund istället för att skriva och jag känner att jag är mer trött än rastlös så det bär väl till sängs nu.
Joar är sponsrad av cola zero som ni kan se...Farfar hade med den som present :-)

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Var det dryck i den också? ;)