Thursday, October 11, 2007

Snöfall

Idag kom den första riktiga snön, den som faktiskt fortfarande ligger kvar ute. Det övergick sen till regn. Vägen blev hemsk härute, vi har ju inte påkostade saker som asfalt på den här sidan älven. På stora vägen var det väl lite bättre iallafall. Mamma höll inte på att ta sig av gården här idag, utan sladdade nästan in vår stora hägg....Inte så lätt att få fäste på blötsnöad gräsmatta med sommardäck. :-)
Har haft grannen här på besök på förmiddagen. På eftermiddagen gick vi till mamma för att få oss mat. Nej jag är inte värdelös på att laga mat eftersom jag äter där mest nu, det är bara trist att laga till mat som bara jag vill äta. Mange är kräsen och joar rynkar på näsan åt allt som inte är korv, pasta eller pyttipanna. Så inspirationen tryter emellanåt. Det känns ju lagom roligt att laga till någon god gratäng eller sås som man ska äta när lilleman sitter där med sin pasta med smör på....Hoppas han börjar äta mer varierat snart.
Älgjakten går jäkligt dåligt i år. På 4 dgr är allt de orkat få ihop: en kalv och en 10 taggare till tjur. Vart fasen är älgarna? Jo några håller sig härnere på gärdena istället.
Snart blir det väl flytt hem till mamma också. Känns lite både och sådär.
Nu har jag ägnat min lediga tid till att sopa makaroner och tändstickor (dålig mamma jag är va?). Och ätit lite nudlar till Csi som jag kollade samtidigt som städningen. Har ett väldigt sövande ljud i bakgrunden...Kupéfläkten härinne i köket. Var tvungna att koppla i den istället för elementet. Det var 15 grader imorse fast elementet stått på men med fläkten ökade tempen rätt fort så nu har vi behagliga 20 grader. Fast jag fryser ju ändå såklart. Är nog en otroligt frusen människa.

No comments: