Monday, October 29, 2007

halloweenpyssel

Det trodde jag aldrig för ett par år sen. Att jag skulle sitta och med iver rita och klippa spöken och pumpor. Har tidigare inte gillat idéen med att importera andras traditioner och göra till egna men nu vill jag ha massor med högtider. Svenskar har ju nästan inget som vi firar mer än jul, påsk och midsommar. Och kanske nationaldagen. Men i USA och Storbrittanien så verkar de fira det mesta, kanske något att ta efter??
Har iallafall åstadkommit detta: Ett spöke som har olika ansikten på sidorna, en pumpa att hänga i fönstret, gjort av 2 papptallrikar, en rad av spöken (dragspel), en lykta av en glasburk och papper. Får se om jag orkar/hinner göra mer. Pinsamt nog så vet jag inte riktigt när halloween firas..Kanske var nu i helgen? Eller nästa helg, till alhelgona? Jag har dålig koll på omvärlden det måste erkännas.
Hade ju tex totalt missat att det var dags att ställa om klockorna i helgen. Väcktes av joar lite väl tidigt och så stämde inte klockorna överens eftersom vissa ställer sig själva( intelligent teknik) och vissa inte. Snopet...

1 comment:

Emma said...

Hallowen är egentligen imorgon men firas till helgen typ... Det är då alla barn går ut å samlar godis :)