Saturday, October 6, 2007

och här är jag

På allmän begäran är jag tillbaks igen...Även om jag inte har mycket att säga får jag väl lov att synas. Tiden står still i ljusnäs. Bara jag som springer runt, runt, runt.
Har haft långväga besök idag. Ända från stockholm. En gammal klasskompis och hennes kille var i krokarna så de kikade in en sväng. Här finns det alltid kaffe på bryggarn så det är bara att komma.
Nu är det snart dags för älgjakt. På måndag drar det igång om det nu finns några älgar kvar i skogen. Är tydligen rätt ont om dem och vad det beror på kan nog vara olika saker. Men nåt kött hoppas jag det blir iallafall.
Hörde på nyheterna att maten skulle bli dyrare nästa år. Tror grisköttet skulle öka med 30 % och vete 100%, mjölk och ost 10%. Så nu skulle man allt haft sig en liten fet gris i stian. Men att veten skulle öka så i pris?? Tror att det var efterfrågan från indien och kina som gjorde det. Nu är ju vete ändå billigt eftersom alla vet att det inte är så nyttigt med kroppen, istället kostar ju fullkornsprodukter mer. Men ser man tillbaka när vetet hade sin stortid, när adeln och det fina folket åt bakelser så var det en dyr vara, medan de fattiga bönderna fick tugga sina hårda rågkakor. Men välfärdssjukdomar började kanske göra sig påminda redan då. Så då lurar de på oss vanliga det "fina" mjölet.
Nej slut på pratet nu..Jag ska försöka varva ner vid teven en stund

1 comment:

Fröken Höst said...

Det är ju så kul att läsa så du måste skriva ofta.
Och jag vet att jag inte borde klaga eftersom jag själv blir lite efter i mitt skrivande. Men gnälla är jag bra på som du vet.