Saturday, October 13, 2007

Älgkött


Nu har vi fått vår del av jägarköttet. Blev ungefär 8 paket färs och 8 paket grytbitar..Det var allt. Tror aldrig vi fått så lite nångång, annars brukar man sitta och putsa kött i timmar. Men av en kalv och en tjur blir det ju inte så mycket mat. Markkött blev det inget i år men det ska tydligen utgå en ersättningssumma till markägarna så det blir kanske gris i kartong för de slantarna istället. Lilleman var inte så intresserad av att hålla på med köttet men hjälpte mig istället med paketeringen. Det var ju desto roligare. Att få tejpa och rita på paketen. :-)


Hör en mus stöka runt i köket. Vi fångade en inatt, den var inte särskilt skygg igår kväll. Satt en decimeter från min fot och åt chipssmulor på golvet. En stund senare, när jag hade sopat upp all tänkbar musmat, såg jag något i ögonvrån när jag tittade på teven. Skvatt till när jag såg musen och den blev lika rädd den och gjorde ett skutt upp i luften pch sprang in under soffan igen. De är otroligt söta men inte så trevligt att ha dem kutande runt överallt.


Joar somnade i vagnen idag när jag skulle gå till mamma. Trodde inte han skulle hinna göra det men jodå. Så det blev till att ta en timmes promenad i friska luften. Har varit till kyrkogården också och lagt på granris och planterat ljung. Joar verkar lika förtjust i att gå där som jag. Tog honom först till lekparken bredvid men efter att ha åkt kana några gånger och gungat lite så ville han gå in på kyrkogården och titta på blommor istället.


I övermorgon flyttar vi till mamma. Så innan vi flyttat bredbandet så blir det lite långt mellan inläggen om jag inte kommer på hur man bloggar mobilt så...Tror det är två veckor man får vänta innan flytten är klar.


Nu ska jag ta och vila mig lite, ryggen känns som om den ska gå av på mitten. Natti natti

No comments: