Tuesday, October 9, 2007

mätt men knappast belåten


Har just käkat lite matrester sen gårdagen. Eller, lite och lite. Lite för mycket heter det väl. Måttlighet är inte min grej helt enkelt. Har tittat på desperate housewifes och städat köket i reklampauserna, okej jag hann börja innan programmet annars hade jag fortfarande städat. Köket är ju stort som en mindre lägenhet så...

Jag och lilleman har bakat kokostoppar (heter det så) på förmiddagen, hälften har nog redan gått åt. Sen försvann joar in i sovrummet en sväng och när han kom ut därifrån såg det ut som om han skulle provspela för huvudrollen i A clockwork orange. Nej han hade ingen vit sparkdräkt på sig men hade fått tag i en av mina kajalpennor och målat ögonen och kinderna lite...Så det blev att försöka få av det värsta innan vi skulle åka till affären. Måste hitta lite fler manliga förebilder till honom tror jag. Han trantar ju runt med mig och mormor hela dagarna och vill gärna titta på när jag sminkar mig, leker med gamla läppglans (målar inte så mkt på sig men på allt annat), vill ha mousse i håret och älskar hårspännen...Parfymer är också kul, både att lukta på och att försöka skruva på och av korkarna av.

Jaja om ett par år kan han börja följa med på älgjakt och sånt. Plocka ved och lägga små kvistar på släpet kan han iallafall.

Imorrn ska vi iväg till torsby en sväng med mormor (min). Mange har Halo-lan eller vad man kallar det nästan hela dagen.

Nu ska jag nog lägga mig och se en rysare så jag kan somna, mange köpte två idag. Jag klarar ju aldrig att se en hel film i stäck utan det brukar behövas två, tre omgångar eftersom jag somnar så fort jag lägger mig framför en tv.

Natti, natti

No comments: