Sunday, October 7, 2007

dagens rader

Njahaja. Nu börjar det bli liv och rörelse i byn. När vi var på en liten promenad idag mötte vi en hel bunt bilar som varit på jaktsamling inför imorgon. Gubbar överallt.
Tankade på macken. I varannan bil vi såg satt det ännu fler gubbar med orange kepsar. Innan den här veckan är över kommer jag nog bli galen av alla dessa jägare. Fast jag måste ju medge att det är trevligt också.
Lagat jättegod fiskgratäng idag, lätt mat att svänga ihop.
Lillgrabben har fått börja sin utbildning till " en rekti käär". Han har hjälpt oss att lassa upp ved på släpkärran, så länge han har roligt så är det ju ingen skada om han får hjälpa till lite. Sprang där med vedklabbar fram och tillbaka. Har med andra ord en inte ens tvåårig liten dräng här...Barnarbete är väl förbjudet i detta land? Hmm....
Övningskörde lite i skogen när vi skulle ut och plocka trattisar. Gick inte så bra först eftersom jag hade fel växel i när jag skulle starta...Det började lukta vitkål av bilen, mange påstår att det är lamellerna som kan lukta konstigt om man håller på att köra sönder dem...Till sist kom jag iväg med en rivstart, kan inte det där med att starta mjukt. Växla mjukt kan jag däremot nu. Vid vändplanen lyckades jag parkera i mitten som den värsta rondellhund så det blev till att backa och dola. Men så länge bilen rullar går det fint iallafall.
Lite trattisar blev det men inte så mycket...Har städat trappen för vintern också förresten.

No comments: