Saturday, February 1, 2014

Lite ispyssel

Blev inspirerad via nätet igår,,,ispyssel! Fina, runda, färggranna isklot som mest ser ut som härliga karameller. Jag och sonen var såklart tvungna att testa. Man tar helt enkelt en ballong, droppar i hushållsfärg och fyller på med vatten. Knyt ihop och lägg ute i minusgrader. När den frusit, klipp av ballongskalet och vips har du ett snyggt isklot att dekorera ute med. Körde första försöket i blått som ni ser. Och just nu har jag ett rött och ett med lite överraskningstema. Gjort på rödbetsspad som färg så det kanske drar åt det rosa hållet. Tänkte köpa lite mer färg och ballonger och rada upp ett gäng klot på stenmuren =)
Håller också på med en ljuslykta i is. Kul när kreativiteten flödar emellanåt!

Tänkte också vara sådär friskt vintrig och grilla ute över eldkorgen till lunch. Efter många försök att få elden att ta sig erkände jag mig besegrad, vetande att jag aldrig kommer att kunna bli pyroman. Arg och besviken så jag kände för att grina en skvätt men gav mig i kast med en vitkålssallad istället. Gubben kom hem en stund efter och han fick minsann eld i den. Så det blev trots allt utegrillad korv till lunch idag.

Om en liten stund kommer det folk på pizza. Så det mesta är förberett, lite "pålägg" som ska strimlas bara.

Trevlig kväll på er!


No comments: