Friday, January 31, 2014

sista januariblogg

Måste ju hinna skriva ett sista inlägg innan det blir februari. Inte för att jag egentligen har något att berätta...Jo jag är förkyld och har haft feber. Jag är sällan sjuk (alla i familjen egentligen), jag kan känna mig smådålig men det händer liksom inget mer. Men nu fick jag alltså feber och t.om sjukskrev mig en dag. Synd att det dras massor på lönen men jag orkade inte när jag kände mig som en skurtrasa med maratonpuls vid minsta ansträngning. Nu har jag ingen feber tror jag men halsont och mer allmänt smådåligt.

Väntar på att kakelugnarna ska brinna ut, dricker kaffe och sen måste jag ut och hämta ved innan vägen jag skottade upp snöar igen. Vill inte men vissa saker kommer man inte undan :P
En tur till affären blir det också, får eventuellt folk hit imorgon kväll så det kan behövas lite smått och gott.

Däremot behöver jag inte laga till någon middag. Gjorde en stor gryta älgfärssoppa igår så det räcker även idag och kanske till någon matlåda.

Nä nu ska jag inte gnälla mer utan försöka göra någon nytta. Men uuu vad trött jag är :(

No comments: