Tuesday, January 21, 2014

Dagens rätt 20 jan

Fann ett recept på en vegansk sida som jag utgick från och gjorde om till vanligt allätarrecept....Bytte ut och lade till. Det kanske inte ser sådär jättegott ut på bilden, spenat ser för mig alltid som en gremlin som gått igenom en dokumentförstörare, ni som sett gremlins två vet precis vad jag pratar om :P Men hur som helst så älskar jag spenat =)

Fräste grön paprika, lök, prinskorvsslantar, hackad spenat och vitlök. På med matgrädde och krydda med salt och peppar. Rör sist i riven ost.
Serverade med quinoa. Tror det var en ny grej för både gubben och sonen. Båda smakade men den äldsta åt mest...Glad att sonen vågade pröva åtminstone =) Nu är jag ju inte jag någon veteran inom frön, nötter och udda sädesslag utan har bara ätit quinoa kanske en eller två gånger tidigare. Gott och nyttigt alternativ till pasta, ris osv.

No comments: