Tuesday, January 21, 2014

färdigjulat!

Nu har även jag fått bort det sista av julen, borta är både granen, stakarna och stjärnorna.
Allt står i en fin julröra uppe i ett av rummen....Ja inte granen då. Ska stuva undan det i garderoben imorgon tänkte jag, och försöka få juldukarna i tvätten.

Tog en tur till återvinningsstationen också med bilen full av skräp, kände mig nästan som en sån där turist som brukar smocka in allt i bakluckan så inget syns bakåt. Bara takboxen som fattades. Kanske skulle skaffa en bara för att köra skräp i den?

Köttfärssås med spaghetti till middag. Och idag åt vi allesammans samtidigt, inte dåligt :) 4 matlådor till frysen!

Igår fick sonen dubbel veckopeng eftersom jag glömde förra veckan. Och så hade han hjälpt mormor att dammsuga och tjänat sig några slantar där med. Såklart ville han till affären. Han velade först mellan olika leksaker för att sen hamna på blomavdelningen (han älskar att handla växter). Velade där mellan olika blommor och jag fick hjälpa honom att räkna ut hur många blommor han kunde få för olika summor. Och det slutade med att veckopengen gick till 2 stycken fredsliljor. Min gosse det! =) Så nu har han dem i sitt rum och fortfarande en del sparpengar kvar.

No comments: