Wednesday, January 8, 2014

Vårpromenad?

Känns som om jag precis varit på en vårpromenad. 4 grader varmt, tjällossning, gärden som var både leriga och isfläckade. Det var gött att komma ut ett tag, såg ett gäng stjärtmesar i buskarna. Supersöta småfåglar =)

Snart dags för lunch sa magen. Har försökt att rätta till våra mattider lite. Vi äter ofta omlott med varann och de är ju trevligare om alla kan sitta vid bordet samtidigt med teven avslagen. Så nu är det tänkt att vi ska äta frukost, lunch och middag och dessutom mellanmål om det behövs. Och på bättre tider som sagt. Nu är ju sonen i skolan och gubbe har precis varit hem på lunch redan så jag får äta själv ändå. Och eftersom ingen ser mig kan jag äta framför  "Hem till gården". Se, jag har redan sabbat planerna. Ok de gemensamma måltiderna har vi inte teven på....

Lunchen trollas fram ur frysen, jag har ju ett helt lager matlådor. Middag idag bli fiskbullar med dillsås och potatis. Fick några burkar norska fiskbullar i buljong så det ska bli roligt att pröva, alla säger ju att de är så mycket godare än de svenska. Upp till bevis alltså!

No comments: