Sunday, February 2, 2014

Plusgrader

Borde kanske kollat väderrapporten som jag alltid gör annars. Alltså innan jag bestämde mig för att frysa ballonger och islyktor :P Nåja, det bli väl minusgrader någongång framöver antar jag!
Plusgrader betyder kramsnö så vi var ute en stund på förmiddagen och gjorde en snömårra och åkte lite pulka. Var ute på en biltur också, till skidanläggningen för att kolla runt lite. Hemsk dimma uppe på berget, såg knappt vart vi åkte, allt var vitt!

Middagen blev skrädmjölspanerad rödspätta med potatismos, ärtor och remouladsås. Har riktigt längtat efter mos och stekt fisk =)

Tror det får bli tidig kväll ikväll. Är lite bitter på att jag inte orkat sova under helgmorgnarna då jag faktiskt haft chansen. Lagt mig senare än vanligt men vaknat rätt pigg kl 6 på morgonen. I vanliga fall brukar jag känna mig halvdöd när klockan ringer samma tid men just när jag är ledig och ingen klocka ringer, då är jag pigg och laddad.

Imorgon är det dags att åka och handla inför veckan. Kaffe, frukt och grönt står högst upp på listan! En sak jag längtar efter är jordgubbar...men inte vinterjordgubbar, importerade, besprutade och totalt smaklösa utan mina egna. Solvarma och söta direkt ur landet. Mmmm sommar kom snart hit!!!

No comments: