Sunday, September 15, 2013

Martenssöndag

Tog en tur med familjen till marknaden idag. Det brukar oftast vara lite mindre med folk just på söndagarna så det passar mig bra! Ogillar verkligen att behöva trängas med både folk och fä.
Tivolit lockade förstås sonen så vi tog oss ner på området rätt snart. Han åkte en hästkarusell och så äppelmasken såklart. I år fick han åka den själv, jag tycker att han är stor nog även om mamma stod bredvid och protesterade lite hönsigt sådär =) Radiobilarna ville jag också vara med på så vi tog oss ett åk. Det resulterade i ett tjusigt blåmärke på mitt knä och vi kände oss rätt blåslagna över huvud taget när vi åkt klart. Jäklar vilka smällar det blev, skulle ju behövas "riktiga" bilbälten i dem. Jag gasade rätt in in sargen så joar kunde nästan slagit sig i ratten :( Synd att det ska bli så när det samtidigt är så roligt!
Köpte en ny kvast till trappen, sen blev det älgkorv och herrarna köpte strumpor.
Mest det vanliga krimskramset annars, jag skulle vilja gå på fler mindre bondemarknader istället :)

No comments: