Saturday, September 14, 2013

Innanfönstren på plats!

Nu har vi satt in innanfönstren i köket för hösten. Och som vanligt känns det direkt mycket varmare, tätare och mer ombonat på något vis. En massa tidningssidor har fått sätta livet till vid putsningen. Och så galltvål blandat med vatten i sprejflaska, jag älskar galltvålen till så många ändamål!
Behövde inte plocka mer vitmossa, fanns kvar precis lagom till fönstren. Och så finns det vadd förstås, kan ju byta ut i några andra fönster. Har ju faktiskt inte ens tagit ur dem i de andra rummen.....

Vi har varit på barnkalas under eftermiddagen. Tror att både barn och vuxna hade det trevligt. Skönt att komma ut och träffa lite människor emellanåt. Sitter mest och träter på katterna annars. Jag är redan den där gamla damen med katterna som är sådär lite konstig tror jag.....

Nu ska det bli varm smörgås och ett vinglas, imorgon är det marten. Alltså marknad. Jag gillar det inte något vidare men för sonens skulle så offrar jag mig :P

No comments: