Wednesday, September 25, 2013

Blubb, blubb

Ja nu bubblar det för fullt i min tunna, äpplena verkar jäsa fint!

Plockade upp några rejäla potatisar ur "skräphögen" förut. En var som en bakpotatis och de andra i fullt godkänd storlek. Hoppas de i landet är mer än spelkulor, prövade ett stånd och de var ju fina iallafall.

Vi har haft ett par frostnätter här nu och inatt hade det kommit lite snö på en av skidbackarna i trakten. Mina dahlior och astrar har inte ens slagit ut i full blom ännu. Tror jag skippar frösådda blommor och köper dem som plantor eller knölar istället så att man hinner njuta av dem. Jag är för seg helt enkelt!

Jobbat klart för den här perioden, ledig ett tag! Trivs med mitt arbete men det allt skönt när perioden är gjord och jag får vara ledig. Ser fram emot helgen också, ser fram emot trevligt sällskap och massa skoj.
Min rygg/skuldra är däremot allt annat än skoj men det lugnar sig förhoppningsvis om jag tar det lugnt ett tag.

Ska ta en tur till trattisstället imorgon eftermiddag för att kolla lite. Hoppas verkligen på svamplycka! =)

No comments: