Wednesday, March 13, 2013

Lite grönt!


Tog in några kvistar för några dagar sen och nu ha de börjat grönska. De flesta grenarna är syren men det följde med några av hägg också :) Det är kanske inte så mycket hurra över kan tyckas men för mig känns det vårlikt när något vaknar till efter vintervilan. Inatt kom det någon centimeter snö och då känns det hoppfullt att titta på de grönskande kvistarna i fönstret. En cyklamen kikar fram på nedre bilden, den fick jag i sensomras och den vill fortfarande vara med och blomma emellanåt.

Det har börjat gro så smått i mina sådder. Oregano, kryddtimjan och basilika börjar komma. Väntar på de andra ännu :)

Sitter återigen mellan stolarna....Har just färgat håret igen. Och den här färgen var nog den värsta hittills. Ja inte resultatet alltså, det blev ju kanon som alltid men själva färgblandningen. Uuuh vad det luktade starkt, var tvungen att springa ut ur badrummet flera gånger för att få andas in bättre luft, ögonen tårades så fort jag vevade med händerna framför ansiktet och jag tyckte hjärtat slog dubbelslag, det kan jag visserligen känna av då och då när nervositeten är framme men jag behöver ju knappast känna stress av att färga håret? Kanske dags att skippa bekvämligheten och gå tillbaks till hennan igen? Håret tar inte så stor skada av det, många ger komplimanger över färgen och det är egentligen inte svårt. Däremot är det ju det där kruxet att jag vill gärna ha det i håret runt fem timmar, alltså gäller det att planera in en dag nästan enbart för hårfärgning. Men varför inte göra det till en egen liten spa-dag kanske? Torrborstning, nagelfix osv...? Det kanske vore något....Man kan förövrigt blanda i kaffe eller rödvin i hennan för att ändra färgen något sägs det, det skulle vara roligt att pröva. Om inte annat kan jag ju ta mig något vinglas under tiden så kanske väntan känns kortare....:)

No comments: