Thursday, March 28, 2013

Glad Påsk!

Har varit på bio med sonen, såg "Croodarna" i 3D. Den var jättebra, rolig och spännande! Kul att komma iväg på något ibland istället för att sitta hemma och sura för att ryggen gör ont....

När vi kom hem hade D varit till sina föräldrar och fått en kasse med påskmat. Och dessutom matlådor från deras middag som stod på vårt dukade bord till min glädje. Så nu har jag smörjt kråset med lax, kalkon, potatisgratäng och sallad.

Innan bion förberedde jag för att fixa en janssons frestelse tills imorgon.Skalat/strimlat potatis, hackat lök och ansovis. Så innan jag åt svärmors mat slängde jag ihop den och in i ugnen. Nu är den klar och står på svalning i hallen.

Jobb imorgon men sen ledig i påsk.

Ha den riktigt glad påsk nu och ät mycket (helst ekologiska) ägg ;)

No comments: