Wednesday, January 30, 2013

Dropp, dropp

Det känns nästan som våren nu, efter att ha haft ett par ganska kalla veckor så är det nu plusgrader. Blötsnö, takdropp och fågelkvitter. Får ju nästan vårkänslor, men bara nästan...Min inre realist eller möjligen pessimist påpekar för mig att det faktiskt inte ens är februari ännu och att om jag har tur kanske det blir snöfritt i april. Glädjedödare...

Strax dags för Mästerkock. Favoritprogrammet! Blir ju galet inspirerad att laga mat sådär på kvällskvisten. Jag älskar min egen mat (inte ofta jag skryter över mig själv, låt mig ha det enkla nöjet) men kan lova att jag hade blivit utslängd från en sådan tävling om jag kom med en av mina omeletter. 80% av dem brukar misslyckas. De glider ju inte mer på tallriken sådär snyggt utan liksom fastnar och rullar ner i klumpar haha! Som en färdigskuren omelett eller kanske äggröra...Smaken är det inget fel på, körde på skinka,ost och paprika imorse. Mums och mätt blir man!

Ska även öppna en flaska av Morbergs röda vin till programmet, det känns som ett passande tillfälle.....=)

Tänkte försöka hinna med en sista januariblogg imorgon men lovar som vanligt inget...

Nu är det dags för tv och rödtjut, ha det gött!

No comments: