Tuesday, December 4, 2012

Snart slut på ännu en tisdag

Det börjar bli ett golv i norra änden av Gersgården igen! Älskade gubben sliter och fått in hela golvet i gossens sovrum, bara skafferidelen kvar :) Känns sååå skönt, och dessutom blir det mer plats att röra sig på i vårt sovrum där plankor och verktyg legat. Var inne en sväng där förut och det var underbart att kunna ställa sitt mitt på golvet och göra en liten glädjepiruett!

Har just gått igenom två block, en pärm och tre plastfickor för att leta reda på receptet på cheesecaken jag gjorde förra julen. Jag skulle egentligen lagt ut receptet här men det glöms ju bort eller hinns inte...Så är det med en hel del saker jag bakat och skrivit om här. jag borde skriva upp dem här bara för att inte glömma bort dem vid ett senare tillfälle...!

Försöker varva ner lite men det är svårt...Har först jobbat hela dagen, svinkallt ute, motorvärmare, efter jobbet skynda in på fritids, hämta sonen. Hem, göra matteläxan tillsammans, bygga playmobilgubbar från julkalendern, plocka ur/i diskmaskinen, elda i spisen, plocka undan lite rot, hungriga katter, laga kvällsmat till sonen, på med den jamande pannlampan, ut och hämta stort lass ved. Fix och don....men nu börjar det lugna sig lite. Rent av så jag skulle ta mig något att äta kanske...=) Tänt ljus på bordet och gubben har kommit hem för kvällen. Dr House på tvn vid nio. Då ska jag sova tv.....har inte sett ett helt avsnitt på rätt länge:/

Trevlig kväll på er =)

No comments: