Sunday, December 9, 2012

Stilla andra advent

Idag är det en väldigt lugn söndag. Skulle varit på dop men gubben fick åka själv eftersom jag har fått en släng av feber och allmän hängighet som har gått upp och ner under dagen. Under en piggare stund tvingade jag mig ut efter ved (så länge det finns ben och armar på min kropp får jag lov att bära ved), slängde mina paprikaplantor och letade upp sonens skidor. De ska snart iväg på skolutflykt till skidtunneln och badhuset så det gäller att vara förberedd...

Sonen önskade sig klyftpotatis till middag så det fick bli så. Stekte även lax och gjorde en kall sås till. Bäst att passa på att äta sådan fisk när inte karln är hemma eftersom det inte går hem där.

Har beställt några julklappar på nätet, tyvärr var en av grejerna jag spanat in slutsåld. Ska försöka hinna fixa resten av klapparna i veckan om tiden och hälsan räcker till. En mackapär som lider av dålig hälsa är laptopen jag sitter vid nu. Den är ju igång igen men krånglar med det trådlösa emellanåt. Och nu har även skärmen liksom börjat flimra om man inte trycker hårt på plasten där man vilar händerna. Om man slår lite lätt på den slutar den flimra några sekunder annars får man sitta och trycka allt man orkar och det är inte sååå lätt att skriva då.


No comments: