Monday, December 17, 2012

Julfix

Har inte riktigt tid eller ro att blogga så mycket just nu. Det fixas med julförberedelser, jobb och renovering. Fattas bara någon list i sonens rum sen är det dags att sakta och fint börja elda kakelugnarna igen och flytta ner.

Nyhet för i år blir att julgranen kommer få stå på salongen. Av den enkla anledningen att den där perfekta granen blev mycket större när jag sågat ner den...Det blir för trångt i köket helt enkelt och jag vägrar kapa av grenar på den. Den enda skavanken jag kan se är att toppen är en aning krokig.

I förrgår kom det mer snö så nu börjar det se vintrigt ut även här. Just nu tror jag att det är plusgrader också, det vände så plötsligt.

Nu ska jag ta och slänga i mig en matlåda och ge mig iväg till dagens jobbplatser.


No comments: