Wednesday, December 26, 2012

God jul i efterskott!

 Gersgårdens julgran blev som sagt uppe på salongen i år. Den fick kapas av två gånger innan den kom på plats men det var det värt, den blev superfin tycker jag! Småkollade på ett tvprogram där det pyntades granar. Det skulle vara "designergranar", gå i olika färger/stilar osv och så fick inte barnens pynt vara med i granen...Ehh va? Jag har ett hopplock av gamla kulor, ärvda kulor, spruckna, blekta sådana. Glittret är i olika längder och jag har absolut sonens julpyssel i granen. Tänk att det ska vara status i allt...suck. Det är inte det som det handlar om. Gillar min gran ändå även om jag överväger att kosta på mig några nya kulor och kanske lite glitter nu när det kanske går att komma över billigare efter julen.

Det blev en annorlunda jul i år mot vad vi hade planerat. Sonen började kräkas på morgonen så vi bestämde oss för att inte gå till mor o far som vi brukar för julklappsutdelning. De fick istället ta med sina klappar och komma hit. Mamma har inte firat jul här i stugan på 31 år så jag tror att hon tyckte det var trevligt. Härligt att få använda "salongen" en gång till i år. (vi var ju där på pizzarocken). Under natten till juldagen var det min tur att bli dålig så hela juldagen dåsades bort.
En del av julbordet. Gott och det har faktiskt gått åt rätt bra trots att jag hoppade över en dags mat. Gubben fick äta desto mer :)

Men god fortsättning på er!!

No comments: