Monday, December 17, 2012

säsongens bonader

Både jag och min mor är väldigt svaga för äldre textilier i form av bonader, dukar, paradhanddukar och vanliga kökshanddukar. Även pappersbonader lockar oss...Så om ni ser oss på någon loppis kan ni gissa på att vi snart kommer stå med pannorna ihop på varsin sida trådbacken och rota för glatta livet.
Här kommer ett smakprov på några av mina julbonader :)
Härlig bonad som inte är överdrivet julig

Tomtar och skogsdjur. Anders Olsson. En bekant påpekade ett fel på bilden,,,vad gör björnen framme på vintern? :P

Detta ser väl inte alls ut som en julbonad men det står ju faktiskt " nu är det jul igen" så vi får väl tro på det :)

Tog mig några veckor att upptäcka tomten på bilden. Hade bara hängt upp den för att den fanns i huset och för att det var vintermotiv. Sen var det "helt plötsligt" en tomte med...

Ännu en Anders Olsson. Underbar med kitschiga skäggtomtar i rosa och tomteflickor i kortkort. Värme!!

Liten tygbonad ovanför dörren. Söta tomtebarn och såklart ett svamphus!


Ja det var några av mina favoriter. Har även en vacker gammal nyårsbonad men den åker inte upp än.

No comments: