Friday, November 30, 2012

kaffestund

Myser med en kaffekopp, paus i plockandet. Precis tryckt i mig en halv burk kesella ihopmosat med banan. Mums! Ska nog överleva fram till aftonens chili con carne :)

Kollar runt på nätet efter lämpliga julklappar till sonen, tycker det är  helt underbart med internet så jag slipper gå ut och trängas i affärerna. Men det är så svårt att hitta något bra som ska passa :)

I år fann jag julgardinerna (förra året låg de ju i mammas tvättkorg hrmm). Så det får bli lite strykning medan jag kollar på "hem till gården". Förena nytta med nöje ;)

Och vet ni....? Jag har skurat köksgolvet! 2,5 timmars krypande på knäna belönar näsan med såpdoft och känslan av mjuka golv mot barfotafötter :) Slängt på en nytvättad matta under köksbordet. Tänk att en så liten (nåja) detalj kan göra så mycket. Blev som ett annat kök. Julmattorna kan vänta lite men jag får nog dit med några andra mattor för att skydda golvet. Kanske skulle montera ett gäng romerska ringar i taket så vi kan svinga runt som apor istället....:P

Enligt kvällstidningarna ska det bli en riktig vargavinter...Jag vet inte om jag tror dem men det märks väl,vi har klarat två såna vintrar (09-10) förut. Vi har ved så det räcker. Det värsta är väl om vattnet/avloppet fryser eller bilbekymmer såklart. Då sitter vi där vi sitter. Fast vi kan ju äta potatis i alla former om det kniper. Nä man skulle allt ha ett stort förråd av mat, både konserver och hemodlat. Nog om det nu. Idag skrapar vi bara lite lätt på ytan sådär, flyter på mellan ämnen....En fördjupning får komma en annan dag :)

No comments: