Monday, November 26, 2012

adventslängtan och reflexer

Som en del av er vet ser jag mer fram emot första advent än själva julafton. Det är lugnt, levande ljus på bordet, adventsljusstakar/stjärnor tända, lång mysfrukost och kanske en aning vitt på marken. Lussekatterna bakade jag igår. En liten sats på 20 st, det räcker nog långt över julen åt mig. Började skriva några julkort igår kväll också.

Ska snart ta med mig sonen upp till vägen för att vänta på skolbussen. Det är mörkt ute och snön har börjat yra ner så de är reflexer på som gäller. Tänk på det gott folk...man syns inte överhuvudtaget den här tiden på året. Men det verkar ju som om det blivit mer ok med reflexvästar...Eller om det är jag som blivit äldre. Alla har ju nästan såna nu. Förr skulle jag nog vägrat gå ut med en sån på mig men nu bär jag den mer än gärna. Man syns på långt håll och jag har börjat bli mer och mer rädd om livet så....Sonen har reflexer på både jacka och ryggsäck. Och ett antal västar finns i lådan i hallen, bara att dra på sig :)

No comments: