Thursday, March 29, 2012

motionär vs skogsmulle

Var riktigt hurtig en sväng på morgonen och tänkte att det blir perfekt att ta en rask promenad. Kollade vad klockan var, hur lång tid jag planerade att gå och bestämde vilken runda det skulle bli. Gick jättebra i början tills jag gjorde en liten omväg där jag inte brukar gå. Och där tog skogsmullen över, jag förflyttades sisådär 20 år bak i tiden och ville hellre gå på upptäcktsfärd i terrängen. Så det blev lite hopp och lufs emellan älvkant och skogsgläntor jag inte sett på många år. Kom sen på rätt spår igen i ungefär fem minuter tills jag fastnade för att lyssna på bofinkar och spana in en stjärtmes, de är ju så otroligt söta!! Sen raskt resten av vägen hem. Hmm blandat resultat...Men motion bara för förbränning funkar inte utomhus för mig helt enkelt. Jag är för mycket skogslufsare för det. Ungefär som rödluvan. "gå till mormor och vik inte av vägen" "åh vilka fina blommor där i gläntan, jag måste dit och plocka några, men tjenare vargen..."

Tog en tur till bibblan idag. Lånade "Felicia försvann" och läste ut den på några få timmar, lättläst och bra! Lånade även en bok om etnobotanik och en om hur man lär sig spela munspel. Kom inte och säg att jag är enkelspårig....:P Har även reserverat en kallentoftdeckare och katrina zytomierskas (stavning?) bok om lchf. Jag är alldeles för spretig för att hålla mig till en diet, religion eller parti men jag gillar ändå en del av tankarna bakom lchf. Tar lite bra saker här och där från olika saker så blir det nog fint! Sunt förnuft går för det mesta hem inom alla områden ;)

No comments: