Wednesday, March 14, 2012

Ägg

Jag surfar allt som oftast in på "äkta vara" s hemsida. Och idag läste jag det dummaste jag har hört på länge...Att den nya grejen till denna påsk är färdigkokta ägg...det finns redan inom restaurantbranschen men nu ska alltså vi vanliga små konsumenter kunna ta del av denna oerhört praktiska, tidssparande lösning. Har man inte ork att koka och skala sitt egna frukostägg tycker jag gott att man kan få vara utan. Okej, maten är ett stressmoment för många nuförtiden men det ska inte behöva gå så långt tycker jag. Och ju mindre tillsatser man får i sig desto bättre. Någon metod måste de ju ha för att de ska vara hållbara (e330, e331). Kanske inte de farligaste tillsatserna men onödigt att få i sig bara för att man är för lat för att koka/skala ägg....

http://www.aktavara.org/News.aspx?r_id=74671

Jag och sambon äter rätt duktigt med ägg, så någon gång får det kanske bli höns. När tid, plats osv stämmer. Dvs kanske aldrig....Vi äter kokt, stekt, omeletter eller äggröra till frukost nästan varje dag. Gott med ägg, och nyttigt. Och de där kolestorolvarningarna tycks inte gälla längre så det är fritt fram gott folk. Men snälla, köp råa ägg. ;)

1 comment:

Ladyintuitionstardust said...

"Allting går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt!" och nu då kokta ägg, oj oj oj.... finns det en ände på elendet? kramisar!!!