Wednesday, April 4, 2012

påskdagar

Påsken börjar närma sig nu. Eller ja, det är ju redan dymmelonsdag så det har ju redan börjat. Stilla veckan.....Låter vackert trots att jag inte är religiös.
Idag har jag jobbat och det blev lite sent eftersom det var datasystemshaveri på affären och alla andra tyckte visst också att det var en strålande idé att handla just idag. Men jag hann ändå med att se lilleman en stund innan läggdags, poppade popcorn som jag lovat i två dagar och läste några sidor ur Trollkarlens hatt. D fick ge sig iväg och hämta lilleman på dagiset då jag var försenad. Min stackars bättre hälft har nackspärr och är inte så värst rörlig för tillfället :( Han ska på massage imorrn, hoppas det hjälper något iallafall.
Imorrn ska jag upp på berget på jobb, hämta gossebarnet på fritids och sen dags att fara ner till grums för byte. Första påsken lillskrutten inte är hemma hos mig....Kommer kännas konstigt. Jag har åtminstone smugit ner ett påskägg med godis i hans pappaväska som överraskning. Och han kommer hem på annandagen igen :)
Har hunnit med att påskpynta lite nu under kvällen. Duken på bordet, gula ljus i kandelabern och ett litet påskris. Ja en höna står framme men annars har jag inte så mycket pynt till påsk heller. Som vanligt tycker jag att maten gör högtiden. Inget påsklamm i år utan vi kör på jansson,korv, köttbullar, sill, lax, ägg, räkor osv. Ungefär samma mat som på julen ;) Och jag tänkte göra chokladmousse till dessert. Det blir några portioner för mig att äta upp helt själv då D inte äter något som smakar det minsta sött.
Nu har vi fått fläkten till laptopen så jag skriver på den. Alltså kan jag snart bjuda på några bilder :)
Glad påsk på er! Och vi ses väl på blåkulla?

No comments: