Monday, April 9, 2012

mätt...

Inte helt ovanligt nu i påsk, att känna sig konstant mätt alltså. Tillbaka till vardagen? Jatack :)

Lilleman kom hem igår och hade tappat sin första tand under samma morgon! Så nu är det en liten glugg i nederkäken. Stor, liten kille :) Just nu sitter han och morgonmyser i fåtöljen under älgfilten innan det är dags för frukost. Oftast ser jag till att vi äter tillsammans, alltså samtidigt. Men ibland kan jag göra undantag, det är ju påsklov och vi har ingen som helst brådska idag:) Det enda som jag tror vi ska göra är att åka till affären och bibblan i eftermiddag. Och så ska vi ta en tur till mormor också.

Impulshandlade vid pastahyllan förra veckan, det blev low carbfusili. Med Björn Ferry på paketet. Jag är inte så bevandrad inom sporten men han åker väl någon sorts skidor? Nåja det ska bli spännande att pröva. Om jag ska gå efter andras åsikter på nätet så har jag inte sådär skyhöga förväntningar men som sagt, jag ska pröva iallafall. Gör en baconsås till det. Det var jättelänge sen jag gjorde det!

Jag har börjat hänga tvätten ute men just nu ångrar jag det lite eftersom det snöat i lakanen...Så jag får släpa med mig tvätten inomhus igen. Aprilväder...snö ena dagen och vackert nästa :)

Just ja, måste kolla när posten kommer om jag fått någon avi. Har ju vunnit ett stort klädpaket på tradera till lilleman. Det behövs kan jag ju säga, armar och ben växer fortare än ogräs :)

No comments: