Monday, April 30, 2012

Trevlig valborg!

Jag har nog aldrig firat valborg så lite som i år. Andra år brukar det vara brasa eller grillning. Har nyss kommit hem från en vän som var på besök hos sina föräldrar över helgen och sen inte fick igång bilen. Så vi tänkte att D kunde titta på den. Men även han gick bet....Nåja skoj att träffas och smarriga hembakta småkakor och fröknäcken till kaffet satt helt perfekt!
Lilleman är lite snorig men har busat för fullt och varit uppe lite längre än vanligt ikväll. Igår var det en riktig toppendag, vi tog fram trädgårdsmöbler, fikade ute, började inspektera husvagnen inför säsongen, D byggde ihop grillen, vi spelade fotboll och det roligaste var att lilleman lärde sig cykla på riktigt! Han har haft en sån där springcykel för att träna balansen med men det gick fint när han började med den vanliga cykeln. Och stödhjul har vi därför inte behövt :) Och han var såååå glad! "Jag kan cykla!!!! Jag kan!! Jag kan!!!" Nu ska jag försöka fixa en modernare hjälm också....
Det får bli teveslapperi med en öl ikväll istället för brasor och grill. Det är inte dumt det heller ;)
Imorgon är det 1:a maj....:)

Trevlig valborg på er!

No comments: