Friday, February 3, 2012

helgen kommer!

Snart är det helg! Nu jobbar ju inte jag direkt raka veckor så jag har helg lite hursomhelst då... men den vanliga helgen för vanliga mån-fre-jobbare. Fixade söndagsmiddag redan idag: nötbiff med ugnsrostade potatishalvor och grönpepparsås. Och å haricoverts och stekta champinjoner till det. Göttigt! Nu avrundar jag med ett glas rött och salta nötter.
Imorgon är det återigen dags för födelsedagsmiddag (nej inte min). Ska bli riktigt trevligt som det brukar. Ser fram emot god mat och härligt sällskap. Lilleman får också bli med på kalasering den här gången. Det var han förra året också om jag minns rätt. Då fick vi hemgjorda marsmallows,mmm det kommer jag allt ihåg. Matminnen sitter djupt;)
Söndag ska jag upp och jobba så det får bli en skapligt tidig kväll. Gör första dagen i Branäs då. Stugstädning. Vet inte riktigt vart jag ska men det får jag väl reda på när jag ringer :) Kolla om jag ska försöka samåka med någon kanske? Ska bli spännande, men det är det väl alltid med första dagen. Och ja, jag ser riktigt fram emot det =) Många bäckar små....
Har försökt ändra mitt matmönster en smula, åt inte direkt onyttigt tidigare men genom att skippa sötsaker( ja förutom russin, torkade aprikoser, ngn ruta mörk choklad) och skära ner på kolhydrater en del (jag äter det fortfarande, har inte blivit alldeles frälst ännu). Jag vet, jag behöver inte gå ner i vikt men jag mår så mycket bättre av att äta såhär. Magen känns mindre svullen, jag känner mig piggare och ja..vågen visar mindre. Men jag pendlar något kilo upp och ner ändå så det kanske inte är riktigt resultat. Men som sagt, det är inte det jag vill uppnå i första hand utan just att motverka dästheten som blir när jag ätit bröd, pasta, ris osv....Och vågen visar nog mer imorrn nu när jag sitter med vin och nötter då,,,,:) Äsch den struntar vi i =)

No comments: