Monday, February 20, 2012

Gino

Det är inte ofta jag gör en efterrätt men blev sugen på något extra efter maten. Så det fick bli min lilla variant av gino. Det brukar vara vit choklad på toppen men jag är inte sådär överförtjust i just vit choklad så jag använde mörk istället. Frukten/bären jag använde var: jordgubbar, hallon, äpple, vindruvor och clementin. Skjuts in i vedspisen en stund och voila: Varm fruktsallad med choklad. Vispade mig en gräddklick till det.

Nam, nam...Förresten, om ni har någon del av den här servisen till övers så hojta till. Samlar på den och har funnit några fat här och några tallrikar där på olika loppisar. Servisen heter Kryss och är tillverkat av Uppsala-Ekeby. Gillar överhuvudtaget serviser med den här typen av mönster :) Någon som vill med på en loppistur framöver??



No comments: