Sunday, February 19, 2012

Ännu en vecka går mot sitt slut, bara några timmar kvar innan måndagen stormar in. Ska passa på att åka och veckohandla imorgon. Har inte riktigt gjort klart veckans matsedel ännu men bitar av den finns i huvudet åtminstone. Måste åka tre mil för att få skinka från chark och "våra" frukostflingor. När jag väl äter flingor så vill jag inte ha en massa (eller lite för den delen) socker i dem. Men de är nästan helt omöjligt att finna såna utan sötning i form av socker eller ännu värre sötningsmedel...Och så ska det föreställa att vara nyttigt med k special osv....bluff alltihop om ni frågar mig då...Men frebaco har rätt bra grejer. Brukade köra deras frukosthjärtan men har inte sett dem i butik på ett tag. Så nu kör vi deras havreringar. Den enda sockerhalten i den är den som kommer naturligt från havren. Ska det vara så svårt för andra fabrikat att göra samma sak? Alla tre i familjen gillar dessa :) Trots att det är fullkorn ;) Annars har jag en ny hangup när det gäller fil. Jag öser i en massa kanel och lite vaniljpulver (inte vaniljsocker) och sen linfrön. Eventuellt några russin om jag är sötsugen :) Mums!

Har jobbat på skidanläggningen idag, blev två timmar extra. Tackar inte nej till några extra kronor på en söndag. I början kändes det lite sådär att jobba söndagar men nu gör det mig ingenting. Skulle kunna jobba där nästan varje dag om det var så. Trivs verkligen bra även om jag är bra sleten nu när jag kommit hem. Tur att man har en omtänksam gubbe som står vid spisen och fixar middag när man kommer hem. Och en sexåring full i bus som kastar sig om halsen, glad för att jag kommit hem. Mycket kärlek gör hjärtat varmt =)

Nu har jag äntligen kastat ut julen, bättre sent än aldrig. Jag har ju haft några ljusstakar och stjärnor kvar i salongen för att få lite ljus men nu har vi bytt ut mot vanliga bordslampor. Måste dock erkänna att jag inte tagit ned adventsstjärnan än, bara släckt den....Men ska fixa undan allt så fort som möjligt så att julgrejerna kan flytta in i sin garderob igen.

Nu är det visst dirty dancing på dumburken, en av mina favoriter! Så det får bli lite tvmys en stund.:)
Ha det gott!

No comments: