Sunday, February 26, 2012

En helg till ända

Sitter med röda katten i knäet och gnuggar mig i ögonen, snyter mig och försöker hålla mig vaken ett tag till. Eldar man med kakelugn bör man inte somna innan man stängt igen spjället, då finns det inte mycket värme kvar till morgonen. Och stänger man den för tidigt behöver man inte ens bekymra sig för att det kommer en morgondag så att säga...Vi var på galej igår kväll nere i stan och kom inte i säng förrän efter klockan fyra imorse. Gubbens gamla band hade återträff eller vad man ska kalla det och repade ett par timmar innan festen fortsatte hos J.J. Och emellanåt kände jag mig gammal,,,inte van att festa så länge. Och det är så drygt när man vaknar efter kanske tre timmars sömn och bara tänker "jag vill hem! NU!!!" och bannar sig sig lite efterklokt för att man inte bara tog ett par öl och därmed kan köra hem redan i ottan...Hemlängtan? Japp, och efter ca 26 timmars frånvaro från hemmabyn känns det som om man varit borta i flera dagar när man äntligen får åka in på grusvägen. Vi är rätt hopplösa bägge två. Köpte med pizza från indianbyn på hemvägen också,mumsigt.

Imorrn ska lille stubbegubben åka och kastrera sig. Bäst att passa på medan lilleman är hos pappa så det är lugnt runt "den lille".

Sen väntar vi på samtal från hantverkarna som skickade offert på syllbytet. Tror de skulle höra av sig till veckan. Hoppas de kan komma och dra igång när det börjat tina i backen. Grunden får vi tyvärr lägga själva. Om någon känner sig manad så är denne/de välkomna att hjälpa till.
Undrar just när backen tinar i år jag...Bara 5 mil söderut är det nästan helt snöfritt och i karlstad var det helt underbart våraktigt! Men jag tror att det ska ner mer snö här innan det vänder helt, det är ju bara februari.

Nä om man skulle sätta sig ner med ett glas rött och filosofera över mänsklighetens mysterier,jesus, snömannen eller livet efter döden..Eller något annat djupsinnigt för att liksom väga upp och balansera vågskålarna. D är i mammas hus och kopplar vidare på jordvärmen så jag får väl diskutera livets mysterier med den röde. Den lille har smugit upp i sängen och myser helt ovetande om vad morgondagen har med sig. Men vem är väl inte det?

Godkväll på er =)

No comments: