Wednesday, September 28, 2011

Träningsvärk och bulgur

Katterna är vänner men slåss gärna för skojs skull.


Vaknade imorse med en djävulsk träningsvärk i röven. Resultatet av stavgång uppe i skogen tydligen. Jag brukar både gå och springa uppför och nerför backen där utan att det känns någonstans men tillsätt ett par stavar så händer det grejer. Jag trodde verkligen att det skulle kännas mer efter en springtur men nejdå. Positiv smärta kallas det visst och visst, så länge jag sitter ner och inget känner så är det ju extra positivt. Äsch, har inget emot det, bevisar ju bara att jag använt kroppen till mer än att bara sitta vid datorn.:)


Har inte hunnit med någon runda idag men åandra sidan har jag putsat köksfönstren på utsidan, pardörrarnas rutor likaså, bytt gardiner i köket, städat ur Mr Bmw (körningen gick fint), paketerat trattisar och pluggat lite på marknadsavsnittet från kursen (skrivuppgifterna får jag försöka hinna med i afta också). Så nog har jag hunnit lite ändå. De har ju återigen ändrat layouten på Fejsbokk så jag orkar inte sitta där så länge i taget innan jag tröttnar på det. Kanske är lika bra, då fastnar man inte så ofta.


Nyss lagade jag middag,idag fick det bli en bulgurrätt. Kokade bulgur och blandade med chorizokorv, hackad vitlök och rödlök som jag brynt ihop innan. Sen i med en gräddskvätt, soltorkade tomater i olja och lite timjan. Salt o peppar. Tadaa! Blev gott men jag inbillar mig att det inte kommer falla gubben helt i smaken. Nåväl, mer matlådor åt mig. Han kan äta hackkorv om det kniper.

No comments: