Wednesday, September 7, 2011

Höstsysslor

Svärmor kom hit igår med lingon så idag har jag kokat lite sylt och påbörjat saftande! Ärligt talat så äter jag inte så mycket sylt mer än till raggmunkar och potatisbullar men gubben vill nog ha till färsrätter skulle jag tro. Nåja kokade bara en liten sats så det blev tre burkar. Skulle det bli kris så har jag kvar äldre lingon i frysen att koka mer av.
Gubben med far och bror har åkt till ljusdal på auktion idag (nära och bra? njaa). Så det blir sent innan han kommer hem inatt skulle jag tro. Passar på att laga mat som jag vet att han inte äter så idag blir det lax med wokgrönt och currysås :) Plockade även upp kantareller som jag tänkte stuva till kvällen,kanske en macka och om det blir över kan jag steka mig en omelett till frukost att äta till.
Lilleman är på skolan idag,har varit hemma med förkylning i början av veckan. Snorig ännu men ingen feber. Barnbaciller och skolstart....

No comments: