Monday, September 26, 2011

fönstren på plats igen









I helgen satte vi in innanfönstren, det blev genast varmare och tystare inne i köket. Har tyvärr inte plockat mer mossa så det räckte bara till två fönster, de andra tre fick fönstervadd istället. Nytt för i år är att jag plockat rönnbär och lagt emellan fönstren (hoppas de inte börjar mögla) och att D har flyttat ut fönstren en liten extra bit för mer effekt (?).


Plockade trattisar på lördagen, fick drygt 10 liter och mamma nästan lika mycket tror jag. Så nu har de legat på tork här och där på torkollor och det är dags att paketera dem. Mumsigt!


Bilkrångel måste det ju såklart vara också. När vi svängde in på skolparkeringen (skulle på förldramöte) så dog bilen. Härligt värre...Blev bogserade hem och nu står söta volvon och ser ledsen ut...Som tur är fanns apambulansen att låna. Förut har jag känt mig anonymast i världen när jag kört den, alla el/telegubbar kör ju såna så jag smälte in så fint överallt tyckte jag. Nu är det en stor företagslogga på den så jag känner mig som en rullande reklampelare och inte speciellt anonym....Igår började gubben byta växellåda på bmw´n men det visade sig att det var fel växellåda....Nåja efter många om och men lyckades han bygga om den så att den passade. Så nu har den bilen back igen och jag ska ut och övningsköra den. Automat....jag är skeptisk ;)







No comments: