Sunday, December 26, 2010

Nu är julen över


Årets jul blev riktigt bra tycker jag. Känner mig nöjd, hann med det mesta jag hade tänkt mig och det där andra är inte så viktigt. Man ägnar så många timmar på att göra iordning och så "poff" är det över. Inga dödsfall och ingen ambulans så det var helt klart bra. Jobbade halvdag både julafton och juldagen men när man kom hem blev det julbord. Ett ganska traditionellt sådant förutom vildsvinsmaten förstås. Gjorde även grönkål fast det nog inte är så vanligt häromkring men jag gillar det. Fick användning för min fina ljusstake som mamma köpte på loppis till mig. Spetsade fast en bunt äpplen på den och det blev jättebra!
Firade vidare vid mormor och mamma. Och juldagen var vi hos svärföräldrarna. Trevligt!

Daniel håller på att dra ström på övervåningen. Kommer bli riktigt konstigt med elektriskt ljus däruppe. Då kanske jag kan komma mig för att rensa i den där stora garderoben. Den brukar annars vara mörk oavsett vilken tid på dygnet jag går dit.

Ha det gott!

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Men den varar ju till påska! :)