Tuesday, December 7, 2010

Letar som vanligt


All den där tiden man lägger ner på att leta efter saker....jag har säkert skrivit om det förut men det är verkligen helt hopplöst att finna något. Ägnade en bra stund med att leta efter de rödrutiga köksgardinerna. Rotade igenom alla gardiner och lådorna med julsaker ifall de skulle ha hamnat där. Men nej...däremot fann jag dem hemma hos mamma, längst ner i tvättkorgen (tvättar ju där). Så nu håller jag på att tvätta dem. Vilken triumf att finna dem! Joars gardiner blev först upp!
Däremot har jag inte funnit min vetevärmare ännu, har letat på de mest tänkbara ställen men den är borta. Såna saker brukar ändå dyka upp till sist. Det är värre med saker som t.ex verktyg som kanske inte ens ligger inne utan i ngt av uthusen. Blä för att leta, man kunde väl åtminstone finna en skatt under tiden ;)

Den här fina klockan fick vi Lundbergs. Gammal och fin med trevligt tick :) Vet inte riktigt vart vi ska ställa/hänga den ännu så den står kvar på köksbänken under betänketid. Bilden blev dock inte så bra.

Lilleman kom hem med fina saker han gjort på skolan. Ett stentroll och tre ljusstakar av trolldeg. Tycker det är så kul när man får saker barnen har gjort. Förra veckan var det också saker med hem. Så nu ska jag leta (suck) efter små ljus att sätta i trolldegsstakarna.

3 comments:

Fröken Höst said...

Själv sitter jag här med min vetevärmare. Skulle inte klara mig utan den.

gersgaarden said...

Den dök faktiskt upp på ett ställe jag letat på men när jag letade efter grytlappar på samma ställe så låg den där!! Jätteskönt :)

Odensvi gård said...

Tack för tipset på skåpet det ledde mig vidare till din blogg.Ja,letande är en stor del av vardagen, bilnycklar, mobiler, vantar osv... ha en skön kväll