Tuesday, December 14, 2010

Måste bara gnälla lite..

Vill bara smågnälla lite på vår kommun. Det är en sån liten skitsak egentligen men ändå...Fick hem en bunt med anställningsbevis att skriva under och returnera. Och de skickade inte med ngt returkuvert som de brukar utan uppmanade bara att kontrollera så att portot blev rätt...Det blev tre små fulla kuvert att skicka tillbaka. Jag jobbar ju åt dem, varför ska jag då behöva betala portot?? Det är en struntsumma och det finns värre saker att gnälla över men jag störde mig verkligen på det....Väntar mig att få tillbaka portot vid nästa lön..eller inte! Men så bor vi i en kommun som inte behandlar folk med respekt heller.
Lyssnade på Kaliber på radion som tog upp omhändertagandet av en pojke här med autism/adhd. De tog honom ifrån hans mor pga att hon var tveksam till en flytt många mil bort för att sätta pojken i en "specialskola" (det visade sig att det inte alls var någon sån skola). Man ska inte tvinga sådana barn ifrån sin trygga miljö utan se till att få hjälp utifrån med kanske mer specialutbildad personal inom skolan?? Jag blir bara så förbannad på den såkallade människovänliga socialtjänsten. Lyssna gärna på programmet.

Nu blev mitt porto oviktigt igen..

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=4233520

No comments: