Thursday, September 3, 2009

nyttig lunch??


Har precis ätit marängsviss...Ett litet impulsköp vid frysdisken på koppra.
Lilleman har börjat på kyrkans barntimme idag så han är där nu. Den lille hedningen, odöpt som han är. Vid lucia var jag nästan orolig för att det kanske skulle börja brinna i hans tår när han kom innanför kyrkportarna. Men inga brännskador inte :) Nåja det är roligt för honom att träffa kompisarna på dagis där de dagar som han inte redan är på dagis dvs. Men kommer han hem och börjar föreläsa om jesus blir jag rädd...Jag är inte speciellt religiös av mig som ni kanske märker. Jag tror på "något" men vad vet jag inte riktigt. Allt är väl samma i slutändan iaf. När man väl är död och får svaret på den stora gåtan "vad händer efter döden" så kommer man säkert skratta och tänka "jaha det var alltså så här det var...och de dumma stackarna tror på det ena och det andra, vad fel de hade, allihop" Eller något. Nu svamlar jag märker jag...
Från efter-dödengrubblerier till murkåpan. Jag har knackat ner puts och gamla färglager så nu är inte murkåpan särskilt vit längre, teglet är framme. Och jag är glad att vi inte hunnit fått in golvet ännu. Jag har skräpat ner något kolossalt...dammigt. Daniel kämpar på med undergolvet. Och så har han visst lagt ner lera i blöt till bruket. Det han jag ju glömt att kika på, hinner nog göra det innan lilleman ska hämtas.
Jimmy har kört hem timret som D oroat sig för länge. Det har ju legat framme i all väderlek. Långa stockar och för trångt för timmerbil att ta sig ner. men nu ligger det änteligen nere på gården. Om det är någon som känner till timmer som ska bort så hojta till. Vi ska ev använda timret till vårt fristående badrum. Och om ni känner till något sågverk som ska bort så hojta till då med...
Nej nu ska jag ut och beundra timmerstockarna och kika till bruket.

2 comments:

Fröken Höst said...

Inte tror jag att hhan blir religiös bara för att han går på kyrkans barntimme. Det bet då inte på mig.

Anna, Fair and True said...

Det är säkert bara bra att lära sig lite och få lite perspektiv. Tror som sagt inte att det är kyrkans barntimmar som gör troende utan i så fall är det en kombination av andra saker. Kul för honom att få träffa kompisarna oftare!