Tuesday, September 22, 2009

Putsa murkåpa




Nu skulle alltså murkåpan putsas....Denna gång blandades bruket lite fetare ca 50% lera 50% sand efter rådfrågning av P.O. Sen var det bara att kladda för glatta livet :) Jag gillar alla sysslor där jag antingen får damma ner mig eller kladdgöra :S Fick till ett ganska bra resultat tror jag. Händerna fick sig en rejäl peeling under tiden kan jag lova men sen blev de rätt frusna efter att ha doppats i kallt vatten och lera om vartannat...Nu ska det få torka och sen gå över det en gång till för att jämna till eventuella skavanker.

1 comment:

Anonymous said...

Resultatet är en "slammad" yta, en slags grundning. Jag är själv murare och känner att min yrkesstolthet får sig en törn när det på div forum verkar så lätt att göra de jag faktiskt kan och är duktig på. Jag har märkt att vanligt folk inte ens ser skilnaden i kvalitet och hafs.